Publicació de taules retributives i plans d’igualtat en empreses
Diverses novetats legislatives que afecten el seu negoci: publicació i aplicació de taules, plans i auditories
El consell de Ministres ha aprovat en dos reals decret llei la Igualtat Retributiva entre homes i dones (RD 902/2020) i el reforç en l’obligació de confecció de Plans d’Igualtat per a empreses de més de 50 treballadors (RD 901/2020).
Què suposa això per a la teva empresa?
La Igualtat Retributiva entre home i dones comporta que les empreses amb més de 50 treballadors han de comptar amb un pla en aquesta matèria. Aquests plans es conceben com una eina de defensa dels drets d’igualtat entre dones i homes, amb l’objectiu d’atorgar un mateix valor per a un mateix lloc de treball.
S’introdueix la figura del ‘registre retributiu’, que no és una altra cosa que una auditoria per a obtenir la informació necessària per a comprovar si l’empresa compleix amb el principi d’igualtat en matèria retributiva. A més, haurà d’identificar necessitats i obstacles per a aconseguir l’efectiva igualtat i establir un seguiment sobre aquest sistema retributiu.
Serveis d’assessorament
Des de Anteo t’ajudarem en aquest procés. Realitzem i complim amb totes les exigències de l’auditoria. Els nostres professionals analitzaran les dades i et comunicaran si és necessari aplicar alguna mesura perquè compleixis amb les exigències d’aquest nou reial decret llei.
En relació amb els Plans d’Igualtat, la qual cosa la norma persegueix és emfatitzar i ampliar l’acció de la legislació ja existent sobre la confecció i aprovació d’aquests. El reial decret llei estableix les condicions i el marc de negociació dels plans. L’objectiu és clar: corregir i prevenir les pràctiques discriminatòries en tots els àmbits de l’empresa (selecció, contractació, promoció, retribució, etc.). S’ha d’incloure una anàlisi de la situació, mesures preventives en conciliació, evitar la infrarepresentació femenina en òrgans de representació i plans específics de prevenció de l’assetjament sexual.
Són noves exigències que s’afegeixen a les ja existents. En Anteo entenem la necessitat d’abordar aquest assumpte amb professionalitat i proximitat. És un assumpte sensible per a tractar i el nostre equip de professionals t’acompanyarà i realitzarà les gestions necessàries per a estar al dia amb la normativa.
Dóna’ns el teu telèfon i nosaltres et truquem