Expatriate Workers

The mobility of expatriate workers requires good planning and being aware of legal and fiscal obligations.

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  • We plan your company’s Relocation Policy with you

  • Expatriate Tax Planning

  • Exemption scheme for work carried out abroad

  • Excess regime

With globalisation, there are no longer any borders. Many companies have opted for internationalisation processes that involve, in many cases, the transfer of their workers abroad. However, the mobility of workers is a process that requires good planning, as well as compliance with certain legal and tax obligations.

At ANTEO we have a highly qualified team with extensive experience in the field that will help you throughout the process.

Advice for Companies – Expatriates and Posted Workers

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    Expatriate Workers

    Relocation policy

    Our team will work together with your company to plan the expatriation policy, establishing the remuneration and benefits policies (housing, schooling, medical coverage), the applicable labour regulations, the duration of the relocation and the return protocol. All this information will be set out in the expatriation letter.

    He or she will also take care of all the relevant formalities with the social security and similar bodies in the destination country.

    Expatriate tax planning

    Once the posting policy has been defined, our tax team will carry out tax planning in order to regulate the tax situation of the posted worker, which will vary considerably depending on whether or not he/she maintains tax residence in Spain.

    If he/she continues as a tax resident in Spain, for Personal Income Tax purposes, the posted worker will be able to benefit from one of the following regimes:

    • Exemption regime for work carried out abroad: Income from work received abroad will be exempt from IRPF taxation up to a maximum of €60,100 per year.
    • Excess regime: The excess received over the total remuneration obtained in Spain for their work will be exempt from IRPF taxation.

    Our tax department will carry out a full analysis to assess which of the regimes is most beneficial and will be responsible for its application.

    Posted workers Taxation
    Tax obligations of posted workers

    Cumplimiento de las obligaciones fiscales y gestiones ante la Administración Tributaria

    Nuestro departamento laboral asumirá el cumplimiento de las obligaciones fiscales y la realización de todas gestiones ante la Administración tributaria, así como de la presentación de las declaraciones de los impuestos correspondientes.

    En el caso de que el trabajador adquiriese la residencia fiscal en el Estado de destino, se analizará el régimen fiscal aplicable y también asumirá la gestión las obligaciones fiscales tanto en España como en el Estado de destino.

    Con nosotros puedes estar tranquilo. Nuestra experiencia profesional de más de 30 años nos avala; tendrás asesoramiento continuado a lo largo del proceso de expatriación, haciendo todas las revisiones necesarias del protocolo de desplazamiento y de la planificación fiscal, garantizando, en todo momento, lo mejor para tu empresa y para los trabajadores.

    What our customers say

    Un trabajo excepcional realizado por Basi del dpto laboral,del cual hemos quedado muy contentos por su resolución y la recomendaremos a nuestros conocidos
    Carlos Novoa
    Carlos Novoa
    27. Octubre, 2023.
    Muy contento con los servicios de anteo me han ayudado mucho con un despido y asesorado para mí futura jubilación.
    manuel valero
    manuel valero
    16. Octubre, 2023.
    Fui con un problema para solucionar, que era tramitar el subsidio por desempleo y me atendieron magníficamente bajándome la firma digital y tramitando todo lo ye había que tramitar ya que pedir cita con el SEPE es una odisea. Me trató Basi simpática y cercana que me trató con toda la cercanía y afecto. La recomiendo al 100x 10O cual uier cosa que necesite no dudare en acudir a ellos.
    Gabi Marton
    Gabi Marton
    10. Octubre, 2023.
    Gracias a Loli y a todo el equipo de Anteo por su profesionalidad y amabilidad. Con vuestra ayuda y asesoramiento Hacienda da un poco menos de miedo... Sois los mejores!!
    Manuel Ayelo Murillo
    Manuel Ayelo Murillo
    13. Junio, 2023.
    Muy contenta con la ayuda prestada desde departamento laboral, han sido un gran apoyo
    Juana Bonilla
    Juana Bonilla
    9. Mayo, 2023.
    Trato excelente, a nivel profesional y personal.
    miriam bucero
    miriam bucero
    5. Mayo, 2023.
    Muy contenta con todas las gestiones que llevan a cabo en el departamento laboral. Mi padre como cliente de esta gestoria, se siente seguro y cómodo con las gestiones que se realizan en su nombre. Son muchos años los que llevamos trabajando juntos y nunca hemos tenido ningún percance. Siempre están atentos a los posibles cambios de leyes y a las posibles ayudas o subvenciones en nuestro beneficio.
    emma hernandez
    emma hernandez
    22. Marzo, 2023.
    Un servicio que cuida a los clientes con cariño y escucha; atención muy personalizada. Un agradecimiento especial a Loli Morenas
    Adriana Alcaide Garcia
    Adriana Alcaide Garcia
    13. Marzo, 2023.
    Molt bon assessorament fiscal, comptable i laboral des de fa anys. A destacar l’excel.lent tracte de tot el personal, sobretot de la Loli Morenas
    Adriana Cuyas
    Adriana Cuyas
    2. Marzo, 2023.