El Covid-19 ha suposat un canvi radical en la manera de treballar de moltes empreses que s’han vist obligades a transformar la jornada laboral en teletreball. D’aquesta forma és com mantindran el negoci.

Ara bé, malgrat que els domicilis particulars s’hagin transformat en les noves oficines no podem oblidar que els treballadors continuen tenint els mateixos drets que quan treballen des de l’empresa. L’empresari com a tal, manté les seves obligacions.

advocat Castelldefels

Jornada laboral en teletreball: Punts clau per a un bon funcionament

  • Obligació de registre diari de jornada dels treballadors. L’empresari ha de garantir i posar a la disposició dels seus empleats un sistema adequat per a registrar l’horari d’entrada, sortida i interrupcions en la seva jornada de treball.
  • Respectar el dret al descans i la desconnexió digital dels empleats. Així com, la seva intimitat personal i familiar. Per a això, és important l’organització de torns i determinar horaris de treball. S’ha d’evitar confondre la jornada laboral amb la vida familiar.
  • L’empresa ha de proporcionar les eines de treball perquè l’empleat desenvolupi la seva activitat a distància amb normalitat. No obstant això, pot pactar-se que el treballador que usi els seus propis dispositius, l’empresari no podrà instal·lar eines de control ni sistemes de seguretat sense consentiment.
  • Les despeses de connexió a internet i factura de telèfon. Aquests són els costos addicionals més comuns que suposa el teletreball. No existeix regulació específica referent a qui ha de sufragar aquestes despeses. Per aquest motiu, recomanem que totes les implicacions econòmiques es pactin i defineixin abans de la prestació de serveis.
  • L’avaluació de riscos laborals i garantir la seguretat i salut dels empleats quan treballin a distància. Això continua sent obligació de l’empresari. Empresari i treballador podran convenir la forma concreta en cas que es dugui a terme: mitjançant autoavaluació per part del treballador, inspecció de tècnica en el domicili…

Contacta amb nosaltres, informa’t sobre la jornada laboral en teletreball

93 665 60 51



Desitjo subscriure'm a la newsletter.
He llegit i accepto la Política de Privacitat*
He llegit i accepto els Termes i Condicions*

Aquestes són algunes qüestions rellevants que sorgeixen en relació amb el teletreball i l’incompliment del qual genera conseqüències negatives i sancions econòmiques per a l’empresa, però poden sorgir moltes altres depenent, en cada cas, de l’activitat de l’empresa i sector econòmic, tipus de contracte dels treballadors…

L’equip de professionals de Anteo oferirà un assessorament personalitzat a la teva empresa i resoldrà tots els teus dubtes perquè t’adaptis de la millor manera a aquesta nova fórmula de treball. Si vols més informació sobre aquest tema contacta amb la nostra assessoria laboral a Barcelona, Cornellà, Esplugues o Castelldefels, nosaltres t’atenem encantats amb allò que necessitis.